loading...
آموزش و نرم افزار های کاربردی
کامیاب بازدید : 987 یکشنبه 10 آبان 1394 نظرات (0)

Internet-Download-Manager-Serial-Number

 

نرم افزار اینترنت دانلود منیجر یا به اختصار IDM از محبوب ترین نرم افزار های مدیریت دانلود در دنیاست.امکانات فوق العاده ی این برنامه مانند زمان بندی،خاموش کردن اتوماتیک کامپیوتر،افزایش سرعت دانلود ،قابلیت مکث و ادامه دریافت و …آنرا از دیگر نرم افزار ها متمایز ساخته است.اگر میخواهید به طور حرفه ای از این برنامه استفاده کنید،ادامه مطلب را دنبال کنید.

اگر این نرم افزار را ندارید یا از کار افتاده است از لینک پایین استفاده کنید.
برای دریافت و فعالسازی دانلود منیجر اینجا کلیک کنید.
بعد از نصب و کرک برنامه با کلیک بر روی آیکن آن،برنامه را اجرا کنید.
اولین بخش از امکانات آی دی ام گزینه هایی است که هر کدام کارایی خاصی دارند.Screenshot (84)آدرس:با وارد کردن لینک یک فایل در کادر خالی می توانید شروع به دریافت آن کنید.
ادامه:اگر دانلودی نا تمام داشته باشید با کلیک بر روی این گزینه می توانید آنرا ادامه دهید.
توقف:فایل در حال دانلودی که انتخاب شده را متوقف می کند.
توقف همه:تمامی دانلود های در حال اجرا را متوقف می کند.
حذف:فایل انتخاب شده را حذف می کند.دقت کنید حذف دو نوع است،درحالت حذف از لیست فایل ففط از لیست حذف می شود و فایل ذخیره شده باقی می ماند.در گزینه ی فایل از روی هارد پاک شود،فایل به کلی از بین خواهد رفت.
حذف تکمیل ها:با انتخاب این گزینه تمامی فایل هایی که دریافت آنها تمام شده از لیست حذف می شوند(فایل اصلی در هارد باقی می ماند)
تنظیمات یکی از مهم ترین بخش های این نرم افزار است.Screenshot (85)در تب عمومی لیست مرورگر های سازگار شده با نرم افزار نمایش داده می شود.اگر مرورگر شما با دانلود مینجر هماهنگ نیست،تیک آنرا از لیست زده و گزینه استفاده از همسان سازی پیشرفته را انتخاب کنید.
اگر مرورگر شما در لیست وجود ندارد،از قسمت اضافه کردن مرورگر اقدام کنید.(سپس ریستارت کنید)
در صورتی که بعد از همسان سازی اکستنشن آی دی ام بر روی مرورگر شما نصب شود،پیغامی مبنی بر
مرورگر شما با آی دی ام سازگار شد مشاهده خواهید کرد.در صورت عدم مشاهده این راهنما را اجرا کنید.
آموزش همسان سازی مرورگر ها با دانلود منیجر
در تب ذخیره در دو گزینه مهم وجود دارد.مسیر پیش فرض دانلود ها و مسیز ذخیره فایلهای موقتی
تا هنگامی که دانلود یک فایل تکمیل نشده باشد،فایل های آن به صورت موقتی در قسمتی از هارد شما ذخیره می شود و بعد از اتمام دانلود ،بهم وصل شده و به مسیر پیش فرض دانلود های تکمیل شده انتقال می یابد.
اگر ظرفیت هارد شما کم است یا درایو پیش فرض شما فضای کافی ندارد،می توانید این مسیر هارا تغییر دهید.Screenshot (86)

تب دانلود ها کنترلی بر دانلود ها قبل از اغاز و هنگام دریافت دارد.
اگر روی یک لینک دانلود دو بار کلیک کنید،چه اتفاقی می افتد؟در اینجا شما باید مشخص کنید،در این مواقع آی دی ام چیکار کند.Screenshot (87)

در قسمت ارتباط با شبکه دو گزینه مهم وجود دارد:
نوع سرعت و ارتباط اینترنتی و تعداد کانکشن ها
در نوع سرعت و ارتباط اینترنتی اگر از اینترنت ADSL استفاده می کنید باید گزینه آنرا انتخاب کنید .با این کار نرم افزار شرایط را نسبت به سرعت و ارتباط شما تنظیم می کند و موجب بیشترین سرعت می شود.
تعداد کانکشن ها :اگر یک نرم افزار یک گیگابایتی را به چهار بخش تقسیم کنیم و هر بخش را از یک لینک دریافت کنیم،کیفیت و سرعت دانلود بهتر از حالتی خواهد بود که یک فایل گیگابایتی را به صورت تک بخشی از یک لینک دریافت کنیم.
با افزایش تعداد کانکشن فایل قطعه قطعه شده و لینک های بیشتری برای دریافت در اختیار برنامه قرار می گیرد،این کار موجب افزایش شدید سرعت دانلود می شود.Screenshot (88)
نکته:بهترین تعداد کانکشن بسته به سرعت شما متغیر است ولی برای اینترنت ایران عموما هشت کانکشن بهترین کارآیی را دارد.در صورت انتخاب بیشترین تعداد کانکشن ها ((۳۲))اگر سرعت شما کمتر از یک مگابیت باشد ،سرعت شما نه تنها بهتر نخواهدشد بلکه ممکن است دانلود شما با خطا مواجه شود.البته در نسخه آخر آی دی ام اگر شما بیشترین تعداد کانکشن را انتخاب کنید،نرم افزار بسته به سرعت شما و دسترسی به سرور دانلود ،کانکشن ها را به اندازه مناسب تقلیل خواهد داد.

اگر از نرم افزار هایی برای عبور از تحریم استفاده می کنید،ممکن است در دانلود فایلهایی سایت ها با مشکل مواجه شوید.برای همین نرم افزار را باید با مرورگر و پروکسی خود هماهنگ کنید.برای این کار به بخش پروکسی مراجعه کنید.در صورت نیاز بیشتر به اموزش این بخش با ایمیل Angelxp@yahoo.com در تماس باشید.Screenshot (89)

مهم ترین بخش دانلود منیجر زمان بندی آن است.برای اینکه بتوانید فایل های خود را به ترتیب اولویت دانلود کنید(یکی را قبل از دیگری)و همچنین زمان بندی کنید تا دانلود فقط در ساعات رایگان اینترنت انجام بگیرد،بخش زمان بندی امکانات کاملی ارائه می دهد.
برای زمان بندی دانلود منیجر کافی است گزینه قطع دانلود در زمان را تنظیم کنید.همانطور که مشاهده می کنید،دانلود شبانه سرویس ما ساعت هفت صبح تمام می شود،پس باید روی ۶:۵۸ تنظیم کنیم.اگر می خواهید بعد از زمان تنظیم شده کامپیوتر شما خاموش شود، گزینه بعد از اتمام دانلود ها کامپیوتر را خاموش کن تیک را بزنید.
برای اینکه فایل های شما به ترتیب انتخابی شما دانلود شوند،باید آنها را در یک صف قرار دهید.برای مثال شما صد آهنگ و صد فیلم در انتظار دانلود دارید.این اهنگ ها و فیلم ها به ترتیب تاریخ به لیست شما اضافه شده اند.که اگر در هنگام اضافه کردن آنها به لیست صف پیشفرض آنها را عوض نکنید،در صف اصلی دانلود خواهند بود.روی صف جدید کلیک کنید.یک اسم انتخاب کنید.به صف اصلی دانلود بروید و فایل های انتخابی خود را کشیده در صف جدیدی که ایجاد کردید ،رها کنید.Screenshot (90)

حال فرض کنید می خواهید لیست شما در اختیار کس دیگری قرار پیدا کند تا او بتواند دانلود های شما را انجام دهد و یا فرض کنید میخواهید ویندوز خود را عوض کنید.در اینصورت باید از لیست خود پشتیبانی تهیه کنید تا بتوانید در ویندوز جدید نیز از آن استفاده کنید.
برای این کار روی امور کلیک کنید.در پنجره باز شده روی استخراج کلیک کنید.گزینه به فایل استخراجی آی دی ام را انتخاب کنید.سپس روی تمامی ترتیب دانلود ها را ذخیره کن ،کلیک کنید.یک نام برای فایل پشتیبان انتخاب کنید و آنرا در محلی انتخابی ذخیره کنید.Screenshot (94)

برای بازگرداندن فایل پشتیبان ذخیره شده از لیست خود، روی امور کلیک کنید،این بار وارد کردن را انتخاب کنید.سپس از فایل استخراجی آی دی ام را انتخاب کنید.فایل را از جایی که ذخیره کرده اید،بیابید و تمام .لیست قبلی شما در لیست جدید شما نمایش داده خواهند شد.Screenshot (95)

نکات مهم:
با استخراج و وارد کردن لیست ،فایل هایی که ناقص دانلود شده اند،ادامه دانلودشان از صفر درصد آغاز خواهد شد،به عبارتی شما فقط لینک های قبلی را اضافه می کنید،نه فایل های موقتی که قبلا دانلود شده اند.
دانلود منیجر ممکن است خطاهایی از قبیل دانلود منیجر با سریال جعلی ثبت شده است،نمایش دهد.برای رفع این اشکال آموزش کرک کردن آی دی ام را بخوانید.
در هنگام زمان بندی برای دانلود،گزینه شروع دانلود ها با اجرای آی دی ام را تیک نزنید،چرا که با این کار از لحظه آغاز بکار نرم افزار دانلودها آغاز خواهد شد و حجم گرانبهای شما مصرف خواهد شد.

اگر بخواهید کل مطالب یک سایت را دانلود کنید،یا فقط عکس های موجود در آنرا دریافت کنید،باید از گربر استفاده کنید.با کلیک بر روی آن و وارد کردن آدرس سایت و انتخاب دانلود های مورد نظر خود ،دانلود شما آغاز خواهد شد.

منبع
 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 28
  • کل نظرات : 820
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1761
  • آی پی امروز : 38
  • آی پی دیروز : 64
  • بازدید امروز : 44
  • باردید دیروز : 108
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 15
  • بازدید هفته : 547
  • بازدید ماه : 399
  • بازدید سال : 26,209
  • بازدید کلی : 899,376